לקחת אחריות

פורסם: 1.2.2022

שתפ/י
צייצ/י
LinkedIn
אפילו בארצנו הקטנטונת יש כעשרת אלפים ניתוחי הגדלת חזה בשנה, ועוד כמה אלפי שחזורי שד עם שתלי סיליקון. מפתיע אם כך, שנכון לשנת 2022 רק לחמש חברות שתלים יש ייצוג בישראל, כששלוש מתוכן תופסות יחדיו יותר מ- 90% מהשוק. אז כדי לעשות סדר במגוון הקיים, ולעזור לכן לדעת יותר על השתלים אותם בוחר/ת המנתח/ת יחד איתכן, כתבתי את הפוסט הזה, עם טבלה מסכמת בסופו. אני מקווה שאצליח לענות על כל אותן שאלות שאני מקבל בנוגע לאחריות על שתלי סיליקון, מה היא כוללת ולכמה זמן.

מנטור Mentor

אתר החברה: https://www.jnjmedicaldevices.com/en-US/service-details/mentor-implants-warranty
ארץ מוצא: ארצות הברית. השתלים בארץ מגיעים ממפעל בהולנד.
אישורים: רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA), תו תקן אירופי (CE), משרד הבריאות הישראלי ועוד רשויות בריאות בעולם.
סוגי שתלים: עגולים (MemoryGel) עם מעטפת חלקה ומחוספסת בטווח נפחים 115-800 סמ”ק, אנטומים (MemoryShape) עם מעטפת מחוספסת בטווח נפחים 120-755 סמ”ק
מפיץ בארץ: א.מ.י טכנולוגיות
טלפון מפיץ: 09-776-0300
אתר המפיץ: https://www.ami.co.il/he/
כיסוי במקרה של שתל קרוע: במקרה של קרע מזכה, יינתן שתל בחינם לכל החיים במקום השתל הדולף ואם צריך לפי החלטת המנתח גם במקום השתל בשד השני. אין החזר על הוצאות נוספות כמו עלות חדר ניתוח או שכר מנתח.
כיסוי במקרה של התכווצות קופסית דרגה 3-4: אין.
כיסוי במקרה של הסתובבות שתל אנטומי: אין.
תוכנית מורחבת: אין.
הפעלת האחריות: האחריות היא אוטומטית ואין צורך ברישום.
איך מפעילים אחריות: המטופלת בוחרת במנתח פלסטי כרצונה. משלמת על שתלים חדשים. המנתח שמחליף את השתלים צריך למלא טופס ייעודי עם פרטי המנותחת, ולשלוח את השתל הקרוע למפיץ. המפיץ שולח את השתל למעבדה של חברת מנטור, והם בודקים אם מדובר בקרע מזכה. אם אכן כך, המפיץ יוצר קשר עם המטופלת ומחזיר לה את הכסף ששילמה על שתל אחד או שניים.
אותיות קטנות: מי שמחליט אם מדובר ב”קרע מזכה” או לא היא המעבדה של חברת מנטור. קרע מזכה הוא קרע שנוצר בגלל כשל של המוצר. אם לדוגמה הקרע הוא בגלל שהמנתח דקר בטעות את השתל בעת התפירה בניתוח הראשון או למשל בעקבות תאונת דרכים, אזי החברה לא תזכה את המטופלת על השתלים.

תעודת אחריות מנטור

פוליטק Polytech

אתר החברהhttps://polytech-health-aesthetics.com/en/
ארץ מוצא: גרמניה
אישורים: תו תקן אירופי (CE), משרד הבריאות הישראלי ועוד רשויות בריאות בעולם.
סוגי שתלים: עגולים (Même) עם מעטפת חלקה (POLYsmoooth), מחוספסת עדינה (MESMO), מחוספסת גסה (POLYtxt) או מצופה פוליאוריתן (Microthane) בטווח נפחים 55-1010 סמ”ק. שתלים אנטומים עם בסיס עגול (Replicon), אליפטי לרוחב (Opticon®) או אליפטי לאורך(Optimam) עם מעטפת מחוספסת עדינה, גסה או מצופה פוליאוריתן בטווח נפחים 45-1035 סמ”ק. כמו כן יש את סדרת B-Lite שהם שתלים ממולאים סיליקון מיוחד, ההופך את משקל השתל לקל בכ- 30% לעומת שתלים אחרים באותו נפח. בסדרה זאת יש שתלים עגולים חלקים, עגולים מחוספסים ואנטומים בטווח נפחים של 45-920 סמ”ק.
מפיץ בארץ: פוליטק ישראל
טלפון מפיץ: 072-241-1600
אתר המפיץ: https://polytech.co.il/
כיסוי במקרה של שתל קרוע: במקרה של קרע מזכה, יינתן שתל בחינם לכל החיים במקום השתל הדולף ואם צריך לפי החלטת המנתח גם במקום השתל בשד השני. אין החזר על הוצאות נוספות כמו עלות חדר ניתוח או שכר מנתח.
כיסוי במקרה של התכווצות קופסית דרגה 3-4: בעשר השנים הראשונות לאחר הניתוח יינתן שתל בחינם במקום השתל שגרם להתכווצות, ואם צריך לפי החלטת המנתח גם במקום השתל בשד השני. על שתלים בעלי מעטפת פוליאוריתן הכיסוי הוא לכל החיים. אין החזר על הוצאות נוספות כמו עלות חדר ניתוח או שכר מנתח.
כיסוי במקרה של הסתובבות שתל אנטומי: רק לאלו שמצופים פוליאוריתן. יינתן שתל בחינם לכל החיים במקום השתל שהסתובב ואם צריך לפי החלטת המנתח גם במקום השתל בשד השני. אין החזר על הוצאות נוספות כמו עלות חדר ניתוח או שכר מנתח.
תוכנית מורחבת: אין.
הפעלת האחריות: באחריות המנותחת להירשם באופן מקוון באתר החברה לכל המאוחר עד שישה חודשים מהניתוח. כמו כן חובה עליה להשתתף בסקר שנתי שהחברה עורכת בין המנותחות. ללא קיום תנאים אלה האחריות תתבטל.
איך מפעילים אחריות: אם הדבר אפשרי, המטופלת פונה למנתח שהכניס את השתלים כדי שיבצע את ההחלפה. אם בלתי אפשרי, עליה להודיע לחברת פוליטק מראש מיהו המנתח שיבצע את ההחלפה. המטופלת משלמת על שתלים חדשים. המנתח שמחליף את השתלים צריך למלא טופס ייעודי עם פרטי המנותחת, ולשלוח את השתל הקרוע לחברה. החברה בודקת אם מדובר בקרע מזכה. אם אכן כך, היא יוצרת קשר עם המטופלת ומחזירה לה את הכסף ששילמה על שתל אחד או שניים.
אותיות קטנות: מי שמחליט אם מדובר ב”קרע מזכה” או לא היא המעבדה של חברת פוליטק. קרע מזכה הוא קרע שנוצר בגלל כשל של המוצר. אם לדוגמה הקרע הוא בגלל שהמנתח דקר בטעות את השתל בעת התפירה, אזי החברה לא תיתן שתל תמורתו והמנותחת תצטרך להתמודד בעצמה מול המנתח שהכניס לה את השתל בניתוח הראשון.

תעודת אחריות פוליטק

מוטיבה Establishment Labs

אתר החברה: https://motiva.health/
ארץ מוצא: קוסטה-ריקה.
אישורים: תו תקן אירופי (CE), משרד הבריאות הישראלי ועוד רשויות בריאות בעולם.
סוגי שתלים: כל השתלים נקראים Motiva והם בעלי מעטפת עם חספוס עדין ביותר כך שהיא כמעט חלקה (נקראת SilkSurface). יש שתלים עגולים בטווח נפחים 105-1050 סמ”ק, ויש שתלים ארגונומיים (Ergonomix) בטווח נפחים 105-775 סמ”ק. שתלים אלה נראים עגולים, אך בגלל ג’ל הסיליקון המיוחד שבתוכם הם מתנהגים כמו שתל אנטומי “חכם” בתוך הגוף, כך שהג’ל זורם לפי כוח המשיכה כלפי מטה וממלא יותר את בסיס השתל.
מפיץ בארץ: נובוגולד אמ.די בע״מ
טלפון מפיץ: 03-622-6013
אתר המפיץ: https://www.novogold.co.il
כיסוי במקרה של שתל קרוע: במקרה של קרע מכל סיבה שהיא, יינתן שתל בחינם לכל החיים במקום השתל הדולף ואם צריך גם במקום השתל בשד השני. בהצטרפות לתוכנית המורחבת יש גם החזר על הוצאות נוספות כמו עלות חדר ניתוח או שכר מנתח עד 2000 דולר, לשנתיים מיום הניתוח.
כיסוי במקרה של התכווצות קופסית דרגה 3-4: בעשר השנים הראשונות לאחר הניתוח יינתן שתל בחינם במקום השתל שגרם להתכווצות, ואם צריך לפי החלטת המנתח גם במקום השתל בשד השני. בהצטרפות לתוכנית המורחבת יש גם החזר על הוצאות נוספות כמו עלות חדר ניתוח או שכר מנתח עד 2000 דולר, לשנתיים מיום הניתוח.
כיסוי במקרה של הסתובבות שתל אנטומי: אין לחברה שתלים אנטומים, כך שסיבוך זה אינו קורה.
הפעלת האחריות: באחריות המנותחת להירשם באופן מקוון באתר החברה או באפליקציה ייעודית בשם MotivaImagine לכל המאוחר עד 90 יום מהניתוח.
תוכנית מורחבת: עולה 100$ לשנתיים מיום הניתוח. ניתן להצטרף דרך אתר החברה או באפליקציה.
איך מפעילים אחריות: המטופלת בוחרת במנתח פלסטי כרצונה. לא משלמת על שתלים חדשים, אלא מקבלת אותם בחינם מהמפיץ. אם יש לה אחריות מורחבת – תקבל גם החזר הוצאות. המנתח שמחליף את השתלים צריך למלא טופס ייעודי עם פרטי המנותחת, ולשלוח את השתל הקרוע למפיץ.
אותיות קטנות: אין.

תעודת אחריות מוטיבה

סבין Sebbin

אתר החברה: https://www.sebbin.com/en/
ארץ מוצא: צרפת.
אישורים: תו תקן אירופי (CE), משרד הבריאות הישראלי ועוד רשויות בריאות בעולם.
סוגי שתלים: יש עגולים עם מעטפת חלקה (PURITY) ומחוספסת עדינה (SUBLIMITY) בטווח נפחים 60-900 סמ”ק, ואנטומים (SENSITY) עם מעטפת מחוספסת בטווח נפחים 150-730 סמ”ק
מפיץ בארץ: פרומדיקס
טלפון מפיץ: 03-6030078
אתר המפיץ: http://www.promedics.co.il/

למרות פניות חוזרות למפיץ לא התקבלה תשובה רשמית עם תנאי האחריות. אעדכן אם תתקבל תגובה.

נאגור Nagor

אתר החברה: https://www.gcaesthetics.com/
ארץ מוצא: בריטניה.
אישורים: תו תקן אירופי (CE), משרד הבריאות הישראלי ועוד רשויות בריאות בעולם.
סוגי שתלים: יש עגולים (Impleo) עם מעטפת חלקה ומחוספסת בטווח משקלים 150-620 סמ”ק, ואנטומים (CoGel) עם מעטפת מחוספסת בטווח משקלים 105-540 גרם
מפיץ בארץ: 2mermed
טלפון מפיץ: 04-8371081
אתר המפיץ: http://www.2mermed.co.il/

למרות פניה בדואר אלקטרוני למפיץ לא התקבלה תשובה רשמית עם תנאי האחריות. אעדכן אם תתקבל תגובה.

טבלה מסכמת

 

מנטור

פוליטק

מוטיבה

אישור FDA

יש

אין

אין

אישור CE

יש

יש

יש

אחריות על קרע בשתל

לכל החיים

לכל החיים

לכל החיים

אחריות על התכווצות קופסית

אין

לעשר שנים

לעשר שנים

החזר על הוצאות ניתוח

אין

אין

בתוכנית המורחבת, עד 2000 דולר, לשנתיים מיום הניתוח

הפעלת אחריות

אוטומטית

חובה להירשם תוך חצי שנה ולהשתתף בסקר כל שנה

יש להירשם תוך 90 יום מהניתוח

תוכנית מורחבת

אין

אין

יש